10 Ocak 2009 Cumartesi

Anne Yeni Kelime Öğrendim!

Arkadaşlarla hep beraber bir kafeye gittik oturuyoruz. Muhabbetler ediliyor, çay içiliyor, çok çay içiliyor, epeyce çay içiliyor. Dolayısıyla tuvalet ihtiyacımı gidermek için izin isteyip tuvalete yöneliyorum. Karşıma iki adet kapı çıkıyor. İki kapının birinde 2 tane kız sırada beklediği için diğer kapının erkekler tuvaleti olabileceğini düşünüyorum ve yöneldiğim kapıyı açınca karşıma temizlik malzemelerinin saklandığı bir depo çıkıyor. Yaşadığım ufak şaşkınlığı gören kızlardan biri tuvaletin tek olduğunu –unisex deyu geçer gevur külliyatında- söylüyor. Ancak erkeklerin ve kadınların ortak kullandığı tuvaleti bana tanımlarken şu ilginç mi ilginç kelimeyi söylüyor: “Biseksüel”(!!!)

Bu da başka bir arkadaşımın anısı: İstanbul’da metro istasyonlarında bozuk para atıp Ülker kraker, püsküvüt vs aldığınız makineler vardır. İşte arkadışım püsküvüt almak için makineye 50 kuruş atıyor. Ama para sıkışınca cihaz çalışmıyor. Söyle iki üç sarsayım kendine gelir deyu uğraşırken yanına bir erkek ilişiyor(bu arada arkadaş bağyan). Adam elindeki anahtarla sıkışan parayı para yoluna sokmaya çalışıyor ama olmuyor. Ardından ölümcül sözcükler adamın ağzında dökülüyor:”Makinenin de bir diyalektiği olur be!!”

Şimdi neredeyse hepimizde az çok yabancı sözcükler kullanmayı maharet sayma durumu var(hiç öyle kafanı sallama arkadaşım).Ancak şunu belirtmek lazım. “Tiki” denilen popüler kültür yaygınlaştığından beri, daha doğrusu “tiki” denilen popüler kültürü her arkadaş ortamında eleştirmek yaygınlaştığından beri –sıtarbaks- -sistımofedavn- -savndçek- -hambörgır- demek insanlar arasında pek hoş karşılanmıyor. Aksi varsa söyleyin uyduyla tespit edip yakalayalım. Ama iş –avangard- -antropoloji- -determinizm- -proleterya- -diyalektik- -biseksüel- gibi pek bilinmeyen ve ilim irfan, genel kültür kokan kelimelere gelince iş başka oluyor. Bir anda insanların size bakışı değişiyor, göz bebekleri büyüyor, ardından hayran süzüşler, serin bir rüzgar yüzlerini yalıyor…… Deeermişim. (Deeermişim diyerek de unutulmuş bu kelimeyi tekrar gündeme getiriyorum sayın, sevgili, muhterem… arkadaşlar.)

Yalan hepiciği. Öyle -lojiyle, -izizmle, -süelle biten kelimeler kullanarak kadın/erkek tavlama ihtimali, Kibariye’nin annesinin bardan erkek kaldırma ihtimalinden biraz fazla(bakın hiç yok demiyorum). İsviçre’deki bilim insanlarının aklına gelip de yaparlarsa bu deneyi benim dediğime varırlar. O yüzden biraz sözümü dinleyin.

Ben nasıl tuvaletin türünün “biseksüel” olarak saptanmasından etkilenmemişsem, arkadaşım da makinenin “diyalektiğinin” olmamasından kahrolmamışa, karşınızdaki insanlar da sizin kurduğunuz sofiste cümlelerden etkilenmiyorlar.(sofistike dedim alooo!) Ha tuvalet için cinsel bir yönelim saptayan arkadaşımızın içinde bulunduğu ruhsal durumu başka bir yazımda derinlemesine irdeleyecem. Onu elimden kaçıracak değilim. İyi geceler efendim. Her nerede yaşanıyor ve okunuyorsa…

Hiç yorum yok: